#
Καλάθι αγορών
Το καλάθι σας είναι άδειο!


Αϋπνία: όλα όσα πρέπει να ξέρετε

                                                                                                                                                 

 

 

                                                                                                                                                   Αϋπνία                                                            

 

                                                                                                         

 

 

 

                                                                                                     ΥΠΝΟΣ-ΔΙΑΤΡΟΦΗ-ΦΥΣΙΚΟΙ ΤΡΟΠΟΙ  ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗΣ ΤΗΣ ΑΫΠΝΙΑΣ

 

Ο ύπνος είναι μια βιολογική λειτουργία που αφορά σχεδόν ολόκληρο το ζωικό βασίλειο.Τα άτομα που δεν κοιμούνται τόσο ώστε να ξεκουραστεί ο οργανισμός, συχνά αντιμετωπίζουν την επόμενη μέρα νύστα, αδιαθεσία και χαμηλή αποδοτικότητα.   Ο ύπνος είναι αναγκαία διαδικασία καθώς αν κάποιος δεν κοιμηθεί επί  σειρά ημερών εμφανίζει συμπτώματα πέραν της κούρασης που μπορεί να επηρεάσουν σημαντικά την υγεία  του. Είναι λοιπόν πολύ σημαντικό  να μην αγνοούμε σημάδια που μας δείχνουν ότι δεν κοιμόμαστε επαρκώς , έχουμε ανήσυχο ύπνο, ξυπνάμε τακτικά  κατά την διάρκεια  της νύχτας ή έχουμε δυσκολία στο να επέλθουμε σε κατάσταση ύπνου παρόλο που το έχουμε ανάγκη και νιώθουμε πολύ κουρασμένοι. Οι αιτίες που μπορεί να οδηγήσουν σε προβλήματα ύπνου και αϋπνία είναι πολλές και σε πολλές  περιπτώσεις πρέπει να αξιολογούνται ιατρικά . Πολύ συχνή αιτία αϋπνίας είναι οι συναισθηματικές  και αγχώδεις διαταραχές και ένας στους 3 ανθρώπους αντιμετωπίζει προβλήματα αϋπνίας διαφόρων αιτιών  .Οι συνέπειες της χρόνιας αϋπνίας  όπως είπαμε και παραπάνω μπορεί δυνητικά να επιβαρύνουν την υγεία μας   π.χ κατάθλιψη , εμφάνιση μόνιμου άγχους , υπέρταση , ζαχαρώδης διαβήτης ,  ατυχήματα , μειωμένη παραγωγικότητα  κ.α.

                                                                           

                                                                                      

 

 

                                                                                                                                 Διατροφή & ύπνος

 

 Υπάρχουν τροφές  που μπορούν να ευνοήσουν τον ύπνο μας

 

 Ως διατροφολόγος με βεβαιότητα σας απαντώ  ναι.  Οι τροφές που επιλέγουμε , η ποιότητα τους και ο καθορισμός των βασικών γευμάτων μας παίζουν καθοριστικό ρόλο σε ότι αφορά την ποιότητα του ύπνου μας.  Τροφές πλούσιες σε θρεπτικά συστατικά που βοηθούν στον ύπνο:

  •  Πλούσιες σε Ω3: λιπαρά ψάρια (σολομός, πέστροφα, σκουμπρί, ιππόγλωσσα, σαρδέλες), λάδι, λιναρόσπορος, καρύδια.
  •  Τροφές με χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη και μικρή ποσότητα πρωτεϊνών.
  • Τα γαλακτοκομικά προϊόντα και το γάλα περιέχουν τριπτοφάνη, μια ουσία που βοηθάει στην παραγωγή σεροτονίνης που έχει αγχολυτική δράση.
  •  Όσπρια
  • Οι ανάλατοι ξηροί καρποί περιέχουν μαγνήσιο που βοηθάει κατά του στρες και του άγχους.
  • Δημητριακά και λαχανικά περιέχουν βιταμίνη Β6 που παίζει σημαντικό ρόλο στο νευρικό σύστημα.
  • Άλλες τροφές, που περιέχουν τρυπτοφάνη, είναι οι μπανάνες, το μέλι και τα προϊόντα που περιέχουν συστατικά βρώμης.

 

- Αμύγδαλα:

Τα αμύγδαλα είναι μια από τις καλύτερες τροφές κατά της αϋπνίας, δεδομένου ότι είναι άριστες πηγές μαγνησίου, το οποίο είναι ένα φυσικό μυοχαλαρωτικό και έχει αντί-στρες ιδιότητες. Μια μελέτη που δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Έρευνας στην Ιατρικών Επιστημών στο Δεκέμβριο του 2012 έδειξε ότι τα συμπληρώματα μαγνησίου μπορούν να βελτιώσουν την αποδοτικότητα του ύπνου, και την διάρκεια του .        

      - Κεράσια

Τα κεράσια και τα προϊόντα από κεράσι συχνά έχουν συνδεθεί με τη βελτίωση της ποιότητας ύπνου. Για παράδειγμα, μια μελέτη που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό European Journal of Nutrition στο Δεκέμβριο του 2012 διαπίστωσε ότι οι εθελοντές που κατανάλωναν συμπυκνωμένο χυμό κερασιών για επτά ημέρες η εξέταση ούρων επέδειξε σημαντική αύξηση μελατονίνης σε σύγκριση με την ομάδα ελέγχου. Κατά συνέπεια, η ομάδα μελέτης εμφάνισαν βελτίωση της ποιότητας του ύπνου και της αποτελεσματικότητας.

     - Mπανάνες

Πολλοί άνθρωποι είναι συχνά έκπληκτοι όταν διαπιστώσουν ότι οι μπανάνες μπορεί να βοηθήσουν στον ύπνο, δεδομένου ότι είναι γνωστές για την ενίσχυση της ενέργειας. Παρ 'όλα αυτά, οι μπανάνες είναι επίσης πλούσιες σε μαγνήσιο, κάλιο και τρυπτοφάνη, που είναι η "μαγική τριάδα» των ενισχυτών ύπνου. Η Τρυπτοφάνη είναι ιδιαίτερα αποτελεσματική από την άποψη αυτή, δεδομένου ότι είναι  πρόδρομη για δύο νευροδιαβιβαστές, τη  σεροτονίνη και τη μελατονίνη, τα οποία ρυθμίζουν τον ύπνο.

   -  Βαλεριάνα

Η ρίζα του φυτού βαλεριάνα, το οποίο καταναλώνεται συνήθως σε μορφή τσαγιού ή βάμματος, έχει χρησιμοποιηθεί ως βοήθημα ύπνου από την αρχαία Ελλάδα και τη Ρώμη. Επιπλέον, έχει ηρεμιστικές και αγχολυτικές ιδιότητες που έχουν αποδειχθεί από πολυάριθμες μελέτες. Για παράδειγμα, μια μελέτη του 2011 που δημοσιεύθηκε για την  εμμηνόπαυση βρέθηκε ότι τα εκχυλίσματα βαλεριάνας  παρείχε μια «στατιστικά σημαντική» βελτίωση στην ποιότητα του ύπνου μεταξύ των μετεμμηνοπαυσιακών γυναικών που πάσχουν από αϋπνία. Οι συγγραφείς της μελέτης κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι τα ευρήματα από τη μελέτη αυτή συνέβαλαν στην υποστήριξη για την αναφερόμενη αποτελεσματικότητα της βαλεριάνας στην κλινική αντιμετώπιση της αϋπνίας."

   - Βρώμη

Η βρώμη είναι  συνδεδεμένη με το  πρωινό μας, η θρεπτική σύνθεση της -υψηλή περιεκτικότητα σε μαγνήσιο και κάλιο - τη χρίζει κατάλληλο τρόφιμο για  το βράδυ. Ακόμη και η ίδια η φύση της βρώμης (ζεστή, καταπραϋντική και μαλακή) είναι ενδεικτική για καλύτερο ύπνο και ηρεμία. Επιπλέον, η βρώμη τείνει να αναμειγνύεται με το γάλα, το οποίο είναι ένα από τα καλύτερα γνωστά ροφήματα χαλάρωσης.

 

Σκεφτείτε λοιπόν πόσο σημαντικό είναι να επιλέγουμε σωστά την τροφή μας να επιλέγουμε βιολογικής προέλευσης τροφές και να εμπλουτίζουμε και με φυσικά μέσα την διατροφή μας. 

 

                                                                                     

 

                                                                                                      Φυσικοί τρόποι αντιμετώπισης στα προβλήματα  ύπνου

 

Συνήθως όσοι υποφέρουν από προβλήματα και διαταραχές ύπνου με μεγάλη ευκολία καταφεύγουν σε ηρεμιστικά χάπια, φάρμακα κατά της αϋπνίας και του stress ,πιστεύοντας ότι έτσι θα κοιμηθούν καλύτερα και θα ξεκουραστούν. Αυτό πολλές φορές βάζει σε μεγαλύτερες περιπέτειες τον οργανισμό ,δημιουργεί εξάρτηση και οδηγεί σε φαύλο κύκλο (εξαιρούμε φυσικά της παθολογικής αιτίας χρόνια αϋπνία και τις περιπτώσεις που αφορούν την ψυχοπαθολογία) .Είναι γεγονός ότι υπάρχουν αποτελεσματικοί  φυσικοί τρόποι να αντιμετωπίσουμε την αϋπνία όπως επίσης και πλήθος άλλων προβλημάτων που αφορούν ήπια προβλήματα υγείας και σε επίπεδο πρόληψης αλλά και θεραπευτικά.Υπάρχουν πολλά φυτικά σκευάσματα πλούσια σε συστατικά που απευθύνονται στο κεντρικό νευρικό σύστημα και μπορούν να δράσουν θετικά σε ήπιες διαταραχές του και να ρυθμίσουν τυχόν ελλείψεις που οδηγούν σε συμπτώματα όπως η αϋπνία. Το πιο σημαντικό ,όταν επιλέγουμε να προλάβουμε ή να αντιμετωπίσουμε με φυσικό τρόπο προβλήματα που μας ταλαιπωρούν και επηρεάζουν την υγεία μας ,είναι να απευθυνόμαστε σε ειδικούς που έχουν μεγάλη εμπειρία στον τομέα της διατροφής και των συμπληρωμάτων αυτής . Κάθε σύμπτωμα έχει μια αιτία και κάθε αιτία θέλει τον κατάλληλο τρόπο αξιολόγησης και αντιμετώπισης.

 Εμείς ως διατροφολόγοι είμαστε σε θέση να πληροφορούμε τον κόσμο για την σημασία της σωστής και ισορροπημένης  διατροφής και να προτείνουμε τα κατάλληλα συμπληρώματα που θα έχουν μόνο θετική επίδραση στην υγεία και στην καθημερινότητα του κάθε ατόμου.

 

 ΠΗΓΉ: Ιωάννα Αλιφραγκή -    Διαιτολόγος/διατροφολόγος   

 

 

 

                                                                                                

                                                                                    SEDAR ΦΟΡΜΟΥΛΑ                5 HTP SOLGAR                         Σταγονες βρωμης vogel avenaforce  

                                                                                                                                    

comments to " Αϋπνία: όλα όσα πρέπει να ξέρετε"